Jak międzynarodowe badania porównawcze pomagają lepiej rozumieć edukację?

Dlaczego uczniowie unikają pracy w grupie przed egzaminami?
Co wpływa na niski poziom umiejętności czytania u dorosłych Polaków?
Jakie czynniki decydują o zadowoleniu nauczycieli z pracy?
Jak wygląda kreatywność piętnastolatków i zaangażowanie młodzieży w sprawy klimatu?

Na te i wiele innych ważnych pytań odpowiada najnowszy numer kwartalnika „Edukacja” (4/2023) od IBE, poświęcony w całości analizom opartym na wynikach międzynarodowych badań edukacyjnych, takich jak PISA, TALIS, TIMSS, ICCS czy PIAAC.

Publikacja pokazuje, jak dzięki dużym, porównywalnym zbiorom danych możemy:

  • trafniej diagnozować problemy w systemie edukacji,

  • projektować skuteczne rozwiązania,

  • i budować politykę edukacyjną opartą na dowodach.

To cenne źródło wiedzy dla nauczycieli, badaczy, decydentów i wszystkich osób zainteresowanych jakością edukacji.

📚 Przeczytaj cały numer i dowiedz się, jak dane pomagają tworzyć lepszą edukację:
👉 https://ibe.edu.pl/images/EDUKACJA/NUMERY/2023_04/04-2023_Edukacja.pdf 

Skip to content